Audi 200 turbo quattro > Rozdzielacz paliwaDzisiaj jest 29-3-2024 godzina 15:41:28

Rozdzielacz paliwa

Obydwa kupione przeze mnie rozdzielacze paliwa długi czas leżały nieużywane. Resztki benzyny wewnątrz rozdzielacza wyschły i została tylko gęsta maź, która spowodowała przyklejenie się tłoczka do tulei. Tłoczek nie dawał się poruszyć. Musiałem wypłukać tą maź i wyczyścić tłoczek, aby poruszał się bez oporów. W jednym rozdzielaczu udało mi się wyciągnąć tłoczek bez rozdzielania połówek obudowy. Musiałem odkręcić śrubę regulacyjną, blokującą tłoczek w dolnej pozycji. Następnie ostrożnie wyciągnąłem tłoczek kombinerkami. Po przemyciu w benzynie tłoczek porusza się płynnie i bez przycięć. Przed wykręceniem tej śrubki należy zaznaczyć położenie śrubki oraz policzyć ile obrotów było konieczne do jej wykręcenia. Dzięki temu po skręceniu nie będziemy musieli dodatkowo jej regulować. 
 
W drugim rozdzielaczu maź zaschła na tyle, że nie udało mi się wysunąć tłoczka bez rozkręcenia rozdzielacza. Odkręciłem śrubkę regulacyjną oraz dużą nakrętkę (po uprzednim odgięciu podkładki zabezpieczającej:
 
 
Następnie odkręciłem sześć śrub rozmieszczonych od spodu na obwodzie obudowy i ostrożnie rozdzieliłem połówki (trzymają się na uszczelce tulei) delikatnie obracając je względem siebie:
 
 
Należy zwrócić uwagę na metalową membrankę znajdującą się między połówkami rozdzielacza. Jest delikatna i musimy uważać, żeby jej nie zarysować, nie zgiąć ani w jakikolwiek inny sposób nie uszkodzić. Uważamy też na pięć zaworków w górnej części obudowy -przy rozdzielaniu połówek najlepiej trzymać rozdzielacz górną połówką do dołu. Jeśli będziemy wyjmować te zaworki, musimy zwrócić uwagę, aby później trafiły dokładnie na te same miejsca.
 
 
Z tulejki zdejmujemy oring a następnie zsuwamy filterek (po uprzednim zdjęciu dwóch pierścieni metalowych). Uważamy na pomarańczową uszczelkę znajdującą się pod filterkiem. Teraz możemy wysunąć całą tulejkę wraz z tłokiem z górnej połówki rozdzielacza. Jest ona wciśnięta i trzyma sie na uszczelkach. Przed jej wyjęciem przemyłem tulejkę i uszczelki w benzynie, aby usunąć lepką maź. Następnie spryskałem WD-40 i ostrożnie wyciągnąłem tuleję. Na obwodzie znajduje się sześć małych oringów (dookoła każdej szczeliny). Duży oring znajduje się na samym końcu tulei. U mnie ten oring był pęknięty. Prawdopodobnie pękł podczas wyciągania tulejki. Na szczęści udało mi się znaleźć nowy - identyczny.
 
 
Z niemałym trudem udało mi się wybić tłoczek z tulejki. Po dokładnym umyciu w benzynie tłoczek porusza się gładko i bez przycięć.
 
 
Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Na tulejkę zakładamy duży oring oraz 6 małych dookoła występów przy szczelinach. Otwór w obudowie zwilżamy benzyną, aby uszczelki wsunęły się z mniejszym oporem. Następnie ostrożnie wsuwamy tulejkę w obudowę, wsuwamy na nią pomarańczową uszczelkę i filterek, zabezpieczamy go pierścieniami i zakładamy drugi duży oring.
 
  
 
Dokładnie wyczyszczone połówki rozdzielacza i membrankę składamy i mocno skręcamy. Jakiekolwiek zabrudzenie może spowodować wycieki paliwa! 
 
 
 
Teraz kolej na tłok wraz ze sprężyną oraz nakrętki. Nakrętkę regulacyjną wkręcamy do takiej pozycji w jakiej znajdowała się przed rozkręceniem. 
 
Dodano 20.12:2008