Audi 200 turbo quattro > ZaworyDzisiaj jest 20-4-2024 godzina 9:38:02

Zawory

Zawory zostały wymontowane i ułożone w pudełku z oznaczeniem cylindra z którego pochodzą.

Żaden nie ma żadnych uszkodzeń ani zbyt dużych śladów zużycia - jedynie zmatowienie trzonka w miejscu współpracy z prowadnicą. Oczywiście na zaworach wytworzył się nagar.

Zawory ssące:

 

 Zawory wydechowe:

   

Ponieważ zawory były wyjęte, zdecydowałem się na ich oczyszczenie i wypolerowanie. Wykorzystałem do tego wiertarkę, nóż oraz papier ścierny o różnej ziarnistości.  Trzonki zaworów okleiłem taśmą klejącą (dla zabezpieczenia powierzchni) i zamocowałem w wiertarce. Dobrałem odpowiednie obroty wiertarki i zacząłem czyścic z nagaru. Najpierw grubsze płaty oderwałem przykładając nóż. Następnie czyściłem papierem ściernym o coraz drobniejszym ziarnie. Po wyczyszczeniu z nagaru zawory wypolerowałem papierem wodnym. 

Po tym zabiegu zawory prezentują się znacznie lepiej:

Zawory ssące:

   

 Zawory wydechowe:

 

Po wypolerowaniu wszystkich zaworów, dokładnie je umyłem naftą. Tak samo wyczyściłem sprężyny, talerzyki i popychacze hydrauliczne. Teraz cały komplet czeka na montaż :-)


 Oczywiście zakupiłem komplet nowych uszczelniaczy - takie same jak były oryginalnie. Aby ich nie uszkodzić przy przewlekaniu przez zamek zaworu zrobiłem specjalny "grzybek" nasuwany na koniec trzonka. Patent bardzo prosty - kawałek koszulki termokurczliwej i zapalniczka :-)Wygląda to tak:

 
Dodano 05.12.2008