Audi 200 turbo quattro > InstrukcjaDzisiaj jest 4-12-2020 godzina 15:41:46

Instrukcja

Poszukując informacji dotyczącej remontu skrzyni biegów znalazłem skany książki "Audi 100 Workshop manual 5 Speed Gearbox". Dotyczy ona skrzyni biegów stosowanej w Audi 100 C2 z napędem na przednią oś. Jednak wiele elementów jest takich samych, albo bardzo podobnych do tych zastosowanych w mojej skrzyni AOC (Audi 200 C3 z napędem quattro). Schemat skrzyni biegów quattro (w starszej wersji - zwykły dyferencjał z blokadą a nie Torsen) przedstawia poniższy szkic:
 
 

 

PRZEDNI DYFERENCJAŁ

Taki sam jest przedni dyferencjał. Różni się jedynie kółkiem napędu prędkościomierza (u mnie jest magnetyczny a nie mechaniczny). Budowę dyferencjału widać na poniższym zdjęciu:
 
 
 
Demontaż:
Po odkręceniu obydwu flansz półosiek a następnie pokrywy przekładni (i uprzednim wysunięciu wałka napędzanego) możemy wyciągnąć mechanizm różnicowy. Aby wymienić łożyska stożkowe należy zdjąć je ściągaczem z osi (uprzednio zdejmując koło napędu prędkościomierza) oraz wyciągnąć ich bieżnie z korpusu skrzyni biegów i pokrywy:
 
 
 A - ściągacz dwuramienny
40-105 - krążek podpierający ściągacz o wał
 
 
A - ramiona
B - ściągacz wewnętrzny

Aby wyjąć satelity, trzeba najpierw ściągnąć koło talerzowe. Obudowę dyferencjału należy zamocować w imadle i poodkręcać śruby przytrzymujące zębatkę. Następnie wybijamy ostrożnie koło uważając by go nie skrzywić ani nie uszkodzić gwintów. Należy powoli je wybijać poprzez kolejne otwory:
 
 

Po zdjęciu koła trzeba wyciągnąć kołek blokujący wał satelitów, a następnie sam wał. Teraz możemy wyciągnąć satelity przekręcając je tak, aby mniejsze znalazły się przy wycięciach w obudowie dyferencjału. Przy wyciąganiu satelitów należy zwrócić uwagę na podkładki regulacyjne, które znajdują się przy każdym z satelitów (może być kilka na jednego). Jeżeli nie będziemy wymieniać kół i podkładek to zaznaczamy je, aby przy montażu trafiły na te same miejsca.
 
Dodano 16.12.2008