Kody błyskowe
Silnik MC posiada sterownik (ECU), który posiada prosty system diagnostyki. Sygnalizuje on uszkodzenie czujników, uszkodzenie okablowania (przerwy lub zwarcia w obwodach), uszkodzenia mechaniczne niektórych elementów silnika (np. nieszczelności przewodów podciśnienia). Zwierając gniazdo w przekaźniku pompy paliwa (MC1 z MAC11) lub podłączając odpowiednie kabelki z diodą do wtyków w okolicy pedałów pod kierownicą (MC2 z MAC14) możemy odczytać kody błyskowe oznaczające niedoamagania osprzętu silnika.
LISTA KODÓW BŁYSKOWYCH:
- 1111 - Usterka obwodów pamięci ECU - Niezbędna wymiana ECU
- 2111 - Błąd czujnika obrotów (RPM) - przerwa lub zwarcie, uszkodzony czujnik lub przewód,uszkodzone zęby na kole zamachowym
- 2112 - Błąd czujnika położenia wału - uszkodzony czujnik lub przewód, wyłamany bolec na kole zamachowym, źle ustawiony czujnik położenia wału lub źle ustawiony czujnik halla w aparacie zapłonowym
- 2113 - Uszkodzony lub źle ustawiony czujnik Halla w aparacie zapłonowym, uszkodzony nadajnik
- 2121 - Włącznik biegu jałowego w czujniku położenia przepustnicy (TPS) - źle ustawiony, przerwa lub zwarcie w obwodzie
- 2123 - Włącznik pełnego otwarcia przepustnicy w czujniku położenia przepustnicy (TPS) - źle ustawiony, przerwa lub zwarcie w obwodzie
- 2141 - Czujnik stukowy #1 wykrył spalanie stukowe: Punkt zapłonu został przesuniety ponad 7,8 stopnia, zbyt niska liczba oktanowa paliwa, zbyt duża kompresja, zbyt duże doładowanie
- 2142 - Błąd czujnika stukowego #1, przerwa lub zwarcie w obwodzie.
- 2143 Czujnik stukowy #2 (tylko MC2) wykrył spalanie stukowe: Punkt zapłonu został przesuniety ponad 7,8 stopnia, zbyt niska liczba oktanowa paliwa, zbyt duża kompresja, zbyt duże doładowanie
- 2144 Błąd czujnika stukowego #2 (tylko MC2), przerwa lub zwarcie w obwodzie.
- 2214 - Przekroczono maksymalne obroty silnika (~6700-6900) (tylko MC2) - zbyt ciężka noga kierowcy :-)
- 2221 - Nieszczelność w przewodzie ciśnienia powietrza doładowania do ECU Objaw: Utrata mocy
- 2222 - Uszkodzony czujnik ciśnienia w ECU - konieczna naprawa lub wymiana ECU
- 2224 - Zbyt duże ciśnienie doładowania (tylko MC2) - ciśnienie przekroczyło 1.6 bara. Problem z zaworem Wastegate (uszkodzona membrana) lub jego sterowaniem
- 2312 - Uszkodzony czujnik temperatury, przerwa lub zwarcie w obwodzie. Objawy: Problemy z rozruchem w niskich temperaturach, problemy z obrotami jałowymi i przyspieszeniem podczas rozgrzewania
- 2322 - Uszkodzony czujnik powietrza dolotowego - przerwa lub zwarcie w obwodzie. Objawy: Utrata mocy, zwiększone zurzycie paliwa
- 2342 - Sonda lambda - uszkodzona lub problem z przewodem. Objaw:Nieprawidłowy skład spalin
- 4444 - brak zapisanych błędów
- 0000 - Koniec listy błędów