Audi 200 turbo quattro > TurbinaDzisiaj jest 29-3-2024 godzina 0:47:17

Turbina

Mam dwie używane turbiny K24. Jedną kupiłem razem z rozdzielaczem paliwa z samochodu o przebiegu 160 tyś km. Drugą kupiłem niedawno razem z silnikiem z przebiegiem 101 tyś km. Obie są w bardzo dobrym stanie. Nie mają żadnych wyszczerbień na łopatkach ani wyczuwalnych luzów na wałku (osiowych ani promieniowych). Oryginalnie w moim samochodzie jest turbina K26. Jest jednak ona w kiepskim stanie - ma wyszczerbione łopatki zimnej strony (coś musiało tam wpaść), ma spory luz osiowy (około 2mm) i prawdopodobnie puszcza olej. Oczywiście z nowym silnikiem założę nową turbinę - prawdopodobnie tą którą z nim dostałem.
 
Ponieważ turbinę mam na wierzchu, postanowiłem zdjąć obydwa "ślimaki" i zobaczyć wnętrze. Po odkręceniu sześciu nakrętek po stronie gorącej i pięciu śrub po stronie zimnej zsunąłem obie części obudowy:
 
 
 
Obudowa jest w idealnym stanie. Strona zimna jedynie trochę przybrudzona, zaś gorąca posiada minimalną korozję powierzchniową, co jest zupełnie normalne:
 
   
 
Również główna część turbiny jest w niemal idealnym stanie. Łopatki proste, bez najmniejszej rysy czy innego uszkodzenia. Wałek bez najmniejszego luzu, obraca się lekko i bez przycięć. Duży oring w dobrym stanie:
 
 
 
Łopatki umyłem z nalotu. Obudowę również umyłem z największego brudu. Uważając na gumowy oring założyłem obydwie pokrywy obudowy i wstępnie skręciłem.
 
   
 
Dokładne ustawienie części względem siebie wykonam przy montażu turbiny do silnika. Wtedy wszystko dokładnie podokręcam.
 
Dodano 07.01.09