Audi 200 turbo quattro > WymianaDzisiaj jest 16-4-2024 godzina 7:01:24

Wymiana

W końsu nadszedł czas na przełożenie silnika. Po głębszym zastanowieniu oraz po radach na forum AKP postanowiłem zrobić hybryde silnika MC1 i MC2. Część osprzętu pozostanie oryginalna:

1. Komputer silnika (ECU) MAC-11C

2. Wiązka

3. Cewka zapłonowa

4. Koło zamachowe (w nowym jest koło od automatycznej skrzyni)

5. Koła rozrządu (mam już zakupiony komplet rozrządu starszego typu)

6. Pojedyńcze elementy układu paliwowego oraz przepustnica (elementy uszkodzone w nowym silniku)

7. Układ chłodzenia

8. Rozrusznik

9. Alternator (po regeneracji)

 

Inne elementy będą z "nowego" silnika:

1. Blok silnika z wałem i tłokami

2. Głowica z wałkiem rozrządu i zaworami

3. Układ wtryskowy (z wyjatkiem pojedyńczych elementów)

4. Kolektor dolotowy i wydechowy

5. Turbina i zawór upustowy

6. Chłodnica oleju

7. Turbinka wody i powietrza

8. Układ zapłonowy (z wyjątkiem cewki)

9. Czujniki temperatury i ciśnienia

 

Ponadto intercooler z silnika KG (035 145 805E). Od tego z MC1 rózni się brakiem miejsca na czujnik temperatury powietrza. Czujnik zostanie zamocowany bezposrednio na kolektorze dolotowym podobnie jak np. w silniku WX w Audi Quattro. Oryginalny kolektor silnika MC ma nawet na to odpowiednie miejsce - trzeba jedynie nawiercic i nagwintować otwory. Jeśli uda mi się znaleźć oryginalny IC z MC2 wraz z dolną rurą, w idealnym stanie, to go zamontuje.

Oczywiście sporo elementów bedzie fabrycznie nowych: uszczelki, uszczelniacze, łożysko podpierające wałek sprzęgłowy, poduszki, cały rozrząd wraz z pompą wody itp.

Silnik MC2 ma nieco większy stopień sprężania od MC1 (odpowiednio 8,4:1 oraz 7,8:1). Inny jest również kształt krzywek wałka rozrządu. W zestawieniu ze starszym sterownikiem (MAC-11C zamiast MAC-14) silnik będzie miał minimalnie większą moc. MAC-11C jest również mniej zawodny i bardziej podatny na ewentualne podkręcanie od nowszego odpowiednika. A do tego odpada przekładanie kabelków :-)