Audi 200 turbo quattro > PrzepływomierzDzisiaj jest 19-4-2024 godzina 15:46:38

Przepływomierz

Mam dwa sprawne przepływomierze powietrza. Dodatkowo trzeci jeszcze jeździ w moim samochodzie. Elementem przepływomierza, który ulega uszkodzeniu na skutek długotrwałej eksploatacji jest potencjometr. Z czasem wycierają się jego ścieżki. Sądząc jednak po moim starym przepływomierzu, i tak jest długowieczny - ma już przejechane 240 tyś km (wg licznika, w rzeczywistości pewnie drugie tyle) i jeszcze działa prawidłowo. Potencjometry w moich nowych przepływomierzach są w idealnym stanie - żadnych śladów wytarcia na ścieżkach. W samochodach wyposażonych w LPG, na skutek wybuchu gazu w kolektorze, uszkodzeniu ulega okrągła płytka (wygina się). Moje są idealnie proste. Przepływomierze wyczyściłem i sprawdziłem wszystkie elementy. Jak widać na zdjęciach nie było jakichkolwiek śladów ingerencji wewnątrz. Nawet są oryginalne zaślepki śruby regulacyjnej składu mieszanki:
 
 
Sprawdziłem ustawienie potencjometrów. Gdy płytka znajduje się w położeniu spoczynkowym rezystancja między dolnym i środkowym pinem w gnieździe wynosi około 1 kΩ. Podczas podnoszenia klapki zaczyna rosnąć, gdy dolna krawędź płytki przekroczy załamanie w gardzieli przepływomierza. W górnym położeniu płytki rezystancja miedzy tymi pinami osiąga 5 kΩ. Analogicznie rezystancja między środkowym i górnym pinem wynosi 5,5 kΩ w dolnym i 2 kΩ w górnym położeniu płytki. Następnie sprawdziłem położenie spoczynkowe płytki - zgodnie z rysunkiem na niej.
 
Teraz nadszedł czas na ponowny montaż rozdzielacza paliwa:
 
 
 Dodano 21.12.2008